15 January 2010

ရထားလမ္းအတြက္ ဥယ်ာဥ္ႏွင့္ လယ္ေျမ သိမ္းယူ

ရခိုင္ျပည္နယ္ ပုဏၰားကြ်န္းႏွင့္ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္အၾကား ေဖာက္လုပ္ေနေသာ ရထားလမ္းပုိင္း တခုအတြက္ ဥယ်ာဥ္ၿခံႏွင့္ လယ္ေျမ ဧက ၃၀၀ ခန္႔ကို ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားက သိမ္းပိုက္ ေဖာက္လုပ္ေနေၾကာင္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။

ယခုလဆန္းတြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ေနေသာ ရထားလမ္းအတြက္ ပုဏၰားကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္တြင္းရွိ ေက်ာက္ဆိပ္၊ ယံုငံု၊ ကြမ္းေတာင္၊ ယုိးတ႐ုတ္၊ ဆင္အင္းၾကီးႏွင့္ ၾကံခင္းရြာမ်ား ဆက္စပ္ေနသည့္ ၁၆ မုိင္ခန္႔အတြင္းရွိ ဥယ်ာဥ္ႏွင့္ လယ္ေျမမ်ား အသိမ္းခံရျခင္း ျဖစ္သည္။

“ေအာက္တိုဘာ လကုန္ပိုင္းေလာက္က က်ေနာ္တို႔ဆီကို (နပခ - အေနာက္ပိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္) တိုင္းမႉး ေရာက္လာၿပီး အရင္တိုင္းထားတဲ့ ရထားလမ္းအတိုင္း မေဖာက္ဘဲ ျပန္ျပင္ေဖာက္ဖို႔ အင္ဂ်င္နီယာအဖြဲ႔နဲ႔ ျပန္ၿပီး တိုင္ပင္တဲ့ေနာက္မွာ ေဒသခံေတြရဲ႕ ေျမေတြ ပါသြားတယ္” ဟု အမည္မေဖာ္လိုသည့္ ပုဏၰားကြ်န္းရွိ အမည္မေဖာ္လိုသူ မယက ႐ံုးစာေရးတဦးက ေျပာသည္။

အင္ဂ်င္နီယာအဖြဲ႔က ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ဇူလိုင္လအတြင္း ရထားလမ္း တိုင္းထြာေရး ျပဳလုပ္ရာ ေဒသခံမ်ားပိုင္သည့္ လယ္ေျမမ်ားကို ေရွာင္ကြင္း၍ ေဖာက္လုပ္ရန္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ရထားလမ္းမွာ ပိုမိုရွည္လ်ားလွ်င္ ကုန္က်စရိ္တ္မ်ားသည္ဟုဆို၍ နပခတိုင္းမႉး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေသာင္းေအးက လမ္းေၾကာင္းျပင္ခုိင္းသျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္လဆန္းတြင္ ျပင္ဆင္တိုင္းထြာခဲ့ၿပီးေနာက္ ေျမဧက ၃၀၀ ခန္႔ ရထားလမ္း ဧရိယာအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေျမဧကအားလံုးအတြက္ ပိုင္ရွင္ဦးေရ မည္မွ်ရွိေၾကာင္း မသိရပါ။

ပုဏၰားကြ်န္းႏွင့္ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕ ရထားလမ္းသည္ မုိင္ ၇ဝ ခန္႔ ရွည္လ်ားၿပီး၊ အသိမ္းခံရသည့္ ေျမမ်ားသည္ ပုဏၰားကြ်န္းေျမာက္ဘက္ တမုိင္ခန္႔အကြာရွိ ေက်ာက္ဆိပ္မွ ၾကံခင္းရြာအထိ ၁၆ မုိင္ခန္႔ အၾကားတြင္ တည္ရွိသည္။ ရထားလမ္း အက်ယ္မွာ ေပ ၄ဝ ျဖစ္သည္။

“ျပည္သူေတြကေတာ့ဗ်ာ၊ အခ်င္းခ်င္း တီးတိုးတီးတိုး ေျပာ႐ံုေလာက္ကလြဲၿပီး ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ၾကဘူးဗ်။ အထက္ကို တိုင္ရင္လည္း ကူညီေျဖရွင္းေပးတာေတြ မရွိတာရယ္၊ ကာယကံရွင္ေတြကိုယ္တိုင္က ဗဟုသုတ နည္းတာရယ္၊ ကူညီတုိင္ၾကားေပးမယ့္ လူေတြမရွိတာရယ္ေၾကာင့္ ဒီအတုိင္းပဲ ၾကည့္ေနၾကရတာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ဘဂၤလား-ျမန္မာ နယ္စပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာသည့္ ေက်ာက္ဆိပ္ရြာသား တဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ဥယ်ာဥ္ႏွင့္ လယ္ေျမမ်ား ရထားလမ္းေဖာက္ရာတြင္ ပါသြားသျဖင့္ ေဒသခံမ်ားအေနျဖင့္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အဓိက အားျပဳလုပ္ကိုင္ေနသည့္ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ထိခိုက္ရေၾကာင္း ပုဏၰားကၽြန္းၿမိဳ႕မွ လုပ္ငန္းရွင္ တဦးျဖစ္သူ ကိုတင္ေမာင္ေအးက ေျပာသည္။

သူက “ဒီဘက္မွာက စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ပဲ စားဝတ္ေနေရးကို ရပ္တည္ၾကရတာ မ်ားတယ္။ အခုလို စီးပြားေရး က်ပ္တည္းတဲ့ အေျခအေနမွာ ပင္မလုပ္ငန္းေတြ ဆံုးရႈံး၊ ေလ်ာ့နည္းသြားရေတာ့ အေျခအေနကို ပိုဆိုးဖို႔ပဲ ရွိတယ္” ဟု ဆိုသည္။

ယခု ၂ ၿမိဳ႕နယ္ၾကား ေဖာက္လုပ္သည့္ ရထားလမ္းသည္ မိုင္ေပါင္း ၃၇ဝ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည့္ စစ္ေတြႏွင့္ မင္းဘူးအၾကား ရထားလမ္းပိုင္းတခုလည္း ျဖစ္သည္။ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္းမွ ပုဏၰားကြ်န္း၊ ေက်ာက္ေတာ္၊ ေျမာက္ဦး၊ မင္းျပား၊ အမ္းၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

စစ္ေတြ-မင္းဘူးလမ္းပိုင္း၏ အစျဖစ္သည့္ ၁၂ မိုင္ရွည္လ်ားေသာ စစ္ေတြ-ေရခ်မ္းျပင္ ရထားလမ္းကို ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး သိန္းစိန္ကိုယ္တုိင္ လာေရာက္ ဖြင့္္လွစ္ ေပးခဲ့ေသာ္လည္း တလခန္႔အၾကာတြင္ မိုးရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ကာ ရထားေျပးဆြဲမႈ ေခတၱ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရေသးသည္။
မဇၥ်ိမမွ်တဆင့္

No comments:

Post a Comment

မည္သည္႕အၾကံေပးစာကုိမဆုိ ေဝဖန္စာကုိမဆုိ ေရးသားႏုိင္ပါသည္။မိတ္ေဆြတို႔၏ အၾကံေပးခ်က္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ အားအင္၊အၾကံဥာဏ္သစ္မ်ား ၿဖစ္ပါသည္။

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းဇာနည္ All rights reserved.