17 January 2010

Yangon EXPO' 2010 ကုန္စည္ျပပဲြ တြက္ေခ်မကိုက္

ရန္ကုန္တြင္ ယခုႏွစ္အတြက္ ပထမဆံုး ကုန္စည္ျပပြဲျဖစ္သည့္ YANGON EXPO'2010 တြင္ တန္ဖိုးနည္း ပစၥည္းမ်ားသာ အမ်ားဆံုး ေရာင္းခဲ့ရသျဖင့္ ျပသသည့္ ျပခန္းအမ်ားစု တြက္ေခ် မကိုက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျပပြဲသို႔ လာေရာက္ ၾကည့္ရႈသူ မ်ားျပားေသာ္လည္း တန္ဖိုးျမင့္မားေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ဝယ္ယူျခင္း နည္းပါးၿပီး ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာေသာ တန္ဖိုးနည္း ပစၥည္းမ်ားကိုသာ အဓိက ဝယ္ယူၾကေၾကာင္း ျပပြဲတြင္ ပါဝင္ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။

''ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမို႔လို႔ ဆိုင္နာမည္ရေအာင္ ဝင္ေရာင္းျဖစ္သြားတာ။ မကိုက္ဘူးဗ်။ ဖုန္းအပိုပစၥည္း နည္းနည္းပဲ ေရာင္းရတယ္။ ျပခန္းဖိုးနဲ႔ အျခား ကုန္က်စရိတ္ေတြ ေပါင္းရင္ ရံႈးပါတယ္'' ဟု မိုဘိုင္းဖုန္း အေရာင္းဆိုင္တခုက ဆိုသည္။

''ထင္သေလာက္ မကိုက္ဘူး။ ႏွစ္ဦးပိုင္းမို႔ နာမည္ရေအာင္သာ ဝင္ေရာင္းတာ လက္ပ္ေတာ့ေတြကို ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ေစ်းခ်ထားတာေတာင္ စိတ္ဝင္စားတဲ့သူ နည္းတယ္။ ဝယ္တဲ့သူေတြက Memory Stick လို၊ Web Cam လို၊ Accessories အတိုအထြာေလးေတြေလာက္ပဲ ဝယ္ၾကတယ္။ ေရာင္းရတဲ့ ပစၥည္းေတြက ေသာင္းဂဏန္းေလာက္ ပစၥည္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီျပပြဲကေတာ့ နာမည္က်န္႐ံုေလာက္ပါပဲ'' ဟု ပါဝင္ခင္းက်င္း ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ ကြန္ျပဴတာႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္တခုက ဆိုသည္။

နာမည္ရ အမွတ္တံဆိပ္မ်ား၊ အေရာင္းဆိုင္မ်ားႏွင့္ ကုမၸဏီၾကီးမ်ားက ယင္းတို႔အေနျဖင့္ ကုန္စည္ျပပြဲမ်ားတြင္ ပ႐ိုမိုးရွင္းဆန္ဆန္ အေနအထားမ်ဳိးျဖင့္သာ ခင္းက်င္းခဲ့ရေၾကာင္း ျပပြဲကာလအတြင္း ေရာင္းခ်ရမႈ အေနအထားမွ အျမတ္အစြန္း ရရွိမႈ နည္းပါးေၾကာင္း ဆိုသည္။

ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းရွိ နာမည္ရ ကြန္ျပဴတာေရာင္းဝယ္ေရး ဆိုင္တဆိုင္က ''ေနာက္ပိုင္းပြဲေတြမွာ က်မတို႔ ဝင္မေရာင္းျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သြင္းရတဲ့ေငြနဲ႔ တျခား စရိတ္ေတြေပါင္းရင္ ျပပြဲမွာ ေရာင္းတာ မကိုက္ဘူး။ တျခားဆိုင္ေတြနဲ႔ အၿပိဳင္သေဘာ ျဖစ္ေနလို႔သာ ပြဲ ၃-၄ ခုမွာ တခုဝင္ေရာင္းျဖစ္တာ။ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာရရင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ၁၁ လပိုင္း အိုင္တီရိႈးတခုပဲ ေရာင္းအားေကာင္းလိုက္တယ္။ တျခားဆိုင္ေတြလဲ က်မတို႔လိုပါပဲ'' ဟု ဆိုသည္။

ျပခန္းအမ်ားစု တြက္ေခ်မကိုက္ၾကေသာ္လည္း ျပည္တြင္းထုတ္ စားေသာက္ကုန္မ်ား၊ တန္ဖိုးနည္း အိုင္တီ အပိုပစၥည္းမ်ား၊ အလွကုန္မ်ား၊ မီးဖိုေခ်ာင္သံုးပစၥည္းမ်ားႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းအားေကာင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းတို႔အနက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ တီဗီ၊ ေရခဲေသတၱာ၊ ဒီဗီဒီ၊ အဝတ္ေလွ်ာ္စက္မ်ားကို ေလွ်ာ့ေစ်းျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ ျပခန္းမ်ားမွာ ေရာင္းအားအေကာင္းဆံုး ျဖစ္ခဲ့သည္။

''က်မတို႔ ကုမၸဏီအေနနဲ႔ေတာ့ ဒီပြဲက ေရာင္းအားေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ႏွစ္ေသာင္းကေန သံုးေသာင္းခြဲၾကားေလာက္ ဒီဗီဒီစက္နဲ႔ အီးဒီဗီဒီစက္ေတြေတြ အေရာင္းရဆံုးပဲ။ တီဗီေတြကိုလည္း ငါးေသာင္းကေန ရွစ္ေသာင္း၊ တသိန္းၾကားေလာက္ ေရာင္းေတာ့ လူေတြဝယ္ၾကတယ္။ ကုမၸဏီမွာ လက္က်န္ပစၥည္း ျပတ္သေလာက္ေတာင္ ျဖစ္သြားပါတယ္'' ဟု ျပပြဲတြင္ ခင္းက်င္းျပသခဲ့သည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ်သည့္ ကုမၸဏီက ေျပာသည္။

Smart Business Group မွ ဦးေဆာင္က်င္းပသည့္ EXPO' 2010 ပြဲတြင္ ကုမၸဏီေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္က ျပခန္းေပါင္း ၁၈၀ ခင္းက်င္းျပသ ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ျပခန္းမ်ားကို အဆင့္ ၄ မ်ဳိးခြဲထားၿပီး ေနရာ အေနအထားအလိုက္ ျပခန္းတခန္းလွ်င္ FEC 200 မွ FEC 300 အၾကား ေပးသြင္းရေၾကာင္း သိရသည္။
မဇၥ်ိမမွတဆင့္

No comments:

Post a Comment

မည္သည္႕အၾကံေပးစာကုိမဆုိ ေဝဖန္စာကုိမဆုိ ေရးသားႏုိင္ပါသည္။မိတ္ေဆြတို႔၏ အၾကံေပးခ်က္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ အားအင္၊အၾကံဥာဏ္သစ္မ်ား ၿဖစ္ပါသည္။

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းဇာနည္ All rights reserved.