30 December 2009

အေရးေတာ္ပံု ရင္ခုန္သူမ်ား (အပုိင္း - ၄)




      တုိင္းျပည္တစ္ျပည္၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးရဲ႕ဘဝမွာ စာေပနဲ႔ အႏုပညာဟာ ဘယ္အခန္းက႑က ပါဝင္သလဲ။ ဘယ္လုိ အေနအထားမွာ ရွိသလဲ။
      ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕ “ေဝေဝရီရီ” ဝတၳဳထဲမွာ ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စာသားေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္အမွတ္ရလာပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္က-
      ႏုိင္ငံဟာဖ်ားနာေနတယ္။ နာတာရွည္ေပ့ါ။ ေရာဂါ ရေနတယ္။ အဲဒါ စာေပအႏုပညာက ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုသ ကယ္တင္ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ စာေပအႏုပညာက လုပ္ငန္းတာဝန္ (၃)ခုကုိ  ယူရလိမ့္မယ္ တဲ့။ တစ္ခုက ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးမႈရသ ေပးဖုိ႔။ ဒုတိယက အမွားအမွန္ ခဲြျခားျပသ ညႊန္ၾကားဖုိ႔။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခု ကေတာ့ လူေတြရဲ႕ ဝိညာဥ္ကုိ ကယ္တင္ဖုိ႔နဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ကုစားဖို႔ပါပဲ တဲ့။
      ၿပီးေတာ့ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္က အခုလုိ ဆက္ေျပာျပပါေသးတယ္။
      ရုပ္ပစၥည္း ခ်မ္းသာဖုိ႔၊ ႂကြယ္ဝဖုိ႔၊ ျပည့္စံုဖုိ႔ ဆုိတာ သိပ္မခက္ဘူး။ တကယ္ ခက္တာက စိတ္။ စိတ္ဓာတ္ အေရးအရာေတြမွာ အားနည္းေနတာ၊ ေအာက္တန္းက်ေနတာ၊ ခၽြတ္ျခံဳက်ေနတာေတြကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔က သိပ္ခက္တယ္။ သိပံၸနဲ႔ နည္းပညာကလည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ မကယ္တင္ႏုိင္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္မွာ စဲြကပ္ေနတဲ့ နာတာရွည္ေရာဂါမ်ိဳးကုိ ကယ္တင္ႏုိင္တာ စာေပ နဲ႔ အႏုပညာပဲရွိတယ္ တဲ့။
      ဟုတ္ပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ေျပာတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ခံရမယ္။ သေဘာတူတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာကေတာ့ စာေပနဲ႔ အႏုပညာဟာ နည္းမွန္ လမ္းမွန္နဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွင္သန္ခြင့္ရတဲ့ အေျခအေနမွာ မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ စာေပနဲ႔ အႏုပညာ လြတ္လပ္ခြင့္ လံုးဝမရွိဘူး။ ဒီလုိ မရွိတဲ့ အေျခအေနၾကားမွာပဲ ဖက္ဆစ္ဝါဒ ဓားမုိးထားတဲ့ ေအာက္ကပဲ စာေပနဲ႔ အႏုပညာသည္ေတြဟာ ျပည္သူလူထုကုိ ေျဖေဖ်ာ္ဖု႔ိ၊ လမ္းျပဖုိ႔၊ တုိင္းျပည္ကုိ ကယ္တင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
      အဲဒီ အထဲကမွ ဝါရင့္ သဘာရင့္ အာဂ ရုပ္ရွင္ အႏုပညာရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ျပည္သူ႔ဘက္က ရဲရဲရင့္ရင့္ ရပ္တည္မႈနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံမႈေတြ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္ ေအာက္ေမ့ တသ လာမိပါတယ္။
      ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ (၂၆)ရက္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေရႊတိဂံုဘုရား အေနာက္ဘက္မုခ္။
      ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး အတြင္း ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးကလူေတြ အဲဒီေနရာမွာ လာၿပီး စုၾကတဲ့ေန႔။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ပထမဆံုး သမုိင္းဝင္ လူထု အစည္းအေဝးႀကီး။ ပရိသတ္ (၅)သိန္းေက်ာ္ဟာ မိုးတဖဲြဖဲြေအာက္မွာ သူတုိ႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းအလံ၊ သံုးေရာင္ျခယ္အလံ၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးအလံ၊ ၾကယ္ငါးပြင့္ ျပည္ေထာင္စု အလံေတြကို၊ ေဝွ႔ယမ္းေနတဲ့ လူထုႀကီးရဲ႕  ရင္ခုန္သံက မုိးသံေလသံကုိ ဖံုးအုပ္သြားပါတယ္။

      အဲဒီ အခ်ိန္မွာ အခမ္းအနားစင္ျမင့္ ဆီကေန “ဒီမုိကေရစီ ျမတ္ႏုိးတဲ့ လူထုပရိသတ္ႀကီးခင္ဗ်ား” ဆိုၿပီး ေအာင္ျမင္ခ့ံညား ထည္ဝါလွတဲ့ အသံၾသဇာနဲ႔ ပရိသတ္ကုိ လႈပ္ႏႈိးလိုက္တဲ့ အသံကုိ ၾကားလုိက္ရၿပီး ပရိသတ္က စင္ျမင့္ဆီကို လွမ္းၾကည့္လုိက္ၾကတဲ့ အခါမွာေတာ့။
      ပရိသတ္ႀကီးရဲ႕ လက္ခုပ္ၾသဘာသံေတြဟာ ေသာင္းေသာင္း ညံသြားခဲ့ပါၿပီ။ ပရိသတ္ႀကီးဟာ သူတုိ႔ အင္မတန္ ခ်စ္ခင္ေလးစားတဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး တစ္ေယာက္ကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ လူထု အစည္းအေဝးႀကီးမွာ အခမ္းအနားမွဴးတစ္ဦး အျဖစ္ ျမင္ေတြ႔လုိက္ရေတာ့ အလြန္႔ကုိ အားတက္ေက်နပ္ ပီတိျဖစ္သြားၾကပါေတာ့တယ္။
      အဲဒီေန႔က ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေဝက သူ႔ရဲ႕ အႏုပညာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈေတြကုိ စေတးၿပီး ျပည္သူ႔ဘက္သား တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ လူထုေရွ႕ေမွာက္ ရဲရဲ ထြက္ရပ္ျပခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီအခမ္းအနားဟာ ျမန္မာ့ သမုိင္းမွာေရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမုိင္းမွာပါ အင္မတန္ႀကီးက်ယ္ ေလးနက္တဲ့ အခမ္းအနားပါ။
      ရင္းႏွီးသူေတြက “ေလးေလး”လုိ႔ ေခၚၾကတဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေဝဟာ အဲဒီလုိ ဒီမုိကေရစီ တုိက္ပဲြမွာ ေရွ႕တန္းက ပါဝင္ခဲ့တဲ့အတြက္ နဝတ၊ နအဖ စစ္အာဏာသိမ္း အစုိးရ အဆက္ဆက္မွာ ရုပ္ရွင္ရုိက္ခြင့္ မရခဲ့ေတာ့ပါဘူး။ (အခု အခ်ိန္မွာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ကုိေက်ာ္သူကုိ အဓမၼ ပိတ္ပင္ ထားတာမ်ိဳးေပါ့)
      ဦးထြန္းေဝတုိ႔၊ ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးျမတ္ေလးတုိ႔ ဆုိတာ သမုိင္းနဲ႔ အစဥ္အလာနဲ႔ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကတဲ့ အႏုပညာသည္ေတြပါ။ ခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၆၇ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဆန္ရွားပါးတဲ့ ျပႆနာေတြျဖစ္ေတာ့ မဆလ စစ္တပ္က လူထု အာရံုေျပာင္းေအာင္ တရုတ္-ဗမာ အဓိကရုဏ္း ဖန္တီးတဲ့ အခါ ဦးထြန္းေဝနဲ႔ ဦးျမတ္ေလးတုိ႔ကို မဆလ အစိုးရက ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္။
      ျပည္တြင္းမွာတုန္းက တစ္ေန႔မွာ ဆရာေမာင္စြမး္ရည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေလးေလးဦးထြန္းေဝ ေနတဲ့ ေဘာက္ေထာ္က အိမ္ကုိ လူမမာေမး ေရာက္သြားၾကပါတယ္။
      နဝတ အစုိးရ တက္လာကတည္းက ရုပ္ရွင္ မရုိက္ရေတာ့တဲ့ ေလးေလးဟာ ေက်ာင္းသံုး ေျမျဖဴလုပ္ငန္းကေလးနဲ႔ ရပ္တည္ခ့ဲရပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ ပိတ္ကားေပၚမွာ ေတြ႔ခြင့္ မရေတာ့ေပမဲ့ ႏွစ္စဥ္လုိလို ေတာင္သမန္က အေမလူထု ေဒၚအမာရဲ႕ ေမြးေန႔ပဲြေတြမွာ ေလးေလးကုိ အျမဲ ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။
      ဦးထြန္းေဝက သူ႔ကုိ ရုပ္ရွင္ရုိက္ခြင့္ ပိတ္ထားတာနဲ႔  ပတ္သက္လုိ႔ နဝတ၊ နအဖ အစုိးရေတြကုိ ျပစ္တင္တာ၊ ရႈတ္ခ်တာေတြ တစ္ခြန္းမွ မေျပာပါဘူး။ အသနားလည္း မခံပါဘူး။ ျပည္သူ႔ရင္ထဲမွာ “ထြန္းေဝ”  ရွိေနရင္ ျပည့္စံုတာပဲလို႔ သူခံယူတဲ့ အေၾကာင္း ဦးထြန္းေဝက ဆရာစြမ္းတုိ႔၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ေျပာျပပါတယ္။
      ေလးေလးဟာ အင္မတန္ လူႀကီးလူေကာင္း ပီသတဲ့ ရုပ္ရွင္ အႏုပညာသည္ႀကီးပါ။ သူ႔ရဲ႕ အႏုပညာေတြကို တာဆီး ပိတ္ပင္ထားတဲ့ အတြက္ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအဖို႔ အမ်ားႀကီး နစ္နာ ဆံုးရံႈးရပါတယ္။
      ခုေတာ့ ေလးေလး ဦးထြန္းေဝ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါၿပီ။ သူကြယ္လြန္တဲ့ အခ်ိန္မွာ  နာေရးေၾကာ္ျငာကုိေတာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထည့္ခြင့္မရတဲ့ အထိ စစ္အစိုးရက ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။
      ဘယ္လိုပဲ ဖိႏွိပ္ ဖိႏွိပ္၊ ဘယ္လုိပဲ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ျပည္သူေတြရင္ထဲက ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေဝရဲ႕ အႏုပညာနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး စိတ္ဓာတ္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေသဆံုးမသြားဘူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ေနဆဲပါပဲ။
      ၿပီးခ့ဲတဲ့ ေရႊဝါေရာင္ သံဃအေရးေတာ္ပံုမွာတုန္းက ရုပ္ရွင္ သရုပ္ေဆာင္ ကိုေက်ာ္သူတုိ႔၊ ကုိဇာဂနာတို႔ လူထုေရွ႕ေမွာက္ ရဲရဲ ထြက္ရပ္ခဲ့တာလည္း မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေဝလမ္းစဥ္ကုိ ဆက္ခံ ေလွ်ာက္လွမ္း ခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္ပါလား။  
      ေလးေလး ဦးထြန္းေဝ ေကာင္းရာ သုဂတိ ေရာက္ပါေစ။    ။
 မိုးမခမွတဆင့္

No comments:

Post a Comment

မည္သည္႕အၾကံေပးစာကုိမဆုိ ေဝဖန္စာကုိမဆုိ ေရးသားႏုိင္ပါသည္။မိတ္ေဆြတို႔၏ အၾကံေပးခ်က္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ အားအင္၊အၾကံဥာဏ္သစ္မ်ား ၿဖစ္ပါသည္။

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းဇာနည္ All rights reserved.